Når man skal hjem vil man bare gerne have det overstået, så hurtigt som muligt og uden de store problemer. Har jeg ret? Vores hjemrejse fra Kos blev ikke helt problemfri, tværtimod!
Indholdsfortegnelse
Første problem – den ødelagte printer
Efter morgenmaden snuppede vi vores bagage og ventede på vores bus i receptionen. Vi gav personalet en farvelkrammer og gik ombord. I lufthavnen var der mange guider, som skulle hjælpe turisterne gennem hele processen med at checke ind, ligesom da vi ankom til Kos.
Min mor og jeg følte os mest som en flok køer, som blev guidet i den rigtige retning…
Vi kom dog hurtigt til check-in skranken og blev checket ind, intet problem, men pludselig holdt printeren op med at virke og vi kunne ikke få vores boardingpas. Vi havde på ingen måde travlt, men køen var lang og medarbejderen stressede tydeligvis over det.
Forståeligt nok. Flere turister blev flyttet til andre køer. Vi gik over og gav vores bagage til security, mens medarbejderen prøvede at få printeren til at virke. Der skulle gå lidt tid, men med lidt hjælp fra flere medarbejdere lykkedes det og vi kunne gå mod gaten.
Lufthavnen er en af de mindste lufthavne, som jeg nogensinde har besøgt. Den havde tre gates, dvs. tre døre i hele lufthavnen. “Afgangshallen” var fyldt til randen og hver centimeter var dækket af folk! Der var to små shops og to sandwichbarer.
Problem nummer 2 – rygeren
Pludselig kunne vi lugte røg. Vi var begge lidt forvirret, man kan jo aldrig lugte røg i lufthavne (heldigvis!). Det gik op for os at en kvinde sad og røg et par meter fra os!
Der var selvfølgelig flere rygning forbudt skilte og flere personer bad hende stoppe. Men det berørte hende tydeligvis ikke, hun forsatte bare med at ryge og kalde folk for skældsord.
Der gik ikke mange sekunder før min mor gik ind i butikken for at informere personalet, så de i det mindste kunne stoppe hende. Jeg ved ikke om hun opdagede det, for hun fik hurtigt slukket sin cigarette og forduftede.
Skoddet fra cigaretten smed hun på gulvet, lige ved siden af legende børn. Heldigvis, var der en kvinde som var hurtigt på mærkerne og fik fjernet skoddet. Tænkt, at folk kan være så egoistiske og skødesløse overfor andre mennesker! Føj siger jeg bare…
Problem nummer 3 – en ødelagt kuffert
Flyveturen hjem forløb uden problemer og gik egentlig ret hurtigt. Men da vi kom hjem modtog vi en uventet overraskelse. Min kuffert havde en ret mærkelig facon, da den kom på bagagebåndet. Det var tydeligt, at den var gået i stykker.
Flere af siderne var knækket og rammen var fuldstændig bøjet. Den lignede helt seriøst noget der var blevet slæbt hen af landingsbanen….
Heldigvis var det ikke en dyr kuffert, men det var bare en ærgerlig afslutning på en dejlig ferie. Lidt irriteret gik jeg hent til bagagedisken for at høre om mine muligheder. Her blev jeg mødt af en medarbejder, som vist havde fået det forkerte ben ud af sengen.
Hun gad ikke skrive en såkaldt damage rapport, for det var tydeligvis min skyld, at min kuffert var gået i stykker, når jeg havde købt noget billigt l**t.
Ifølge hende, kunne jeg ikke få noget ud af min forsikring og jeg burde virkelig investere i en kuffert som ikke var noget billig bras. Jeg krævede dog, at hun skrev en damage rapport (og jeg fik kufferten fuldt dækket af forsikringen) og jeg gik derfra rimelig hidsig.
Man burde vide hvordan man skal tale til folk når man arbejder indenfor kundeservice! Men vi besluttede os for at hjemrejsen ikke skulle ødelægge en ellers dejlig ferie.
Støt gerne bloggen ved at booke dine overnatninger gennem mine reklamelinks til hotels.com* og booking.com* samt oplevelser gennem getyourguide*, udstyr gennem Friluftsland* og produkter gennem Matas* (reklamelinks er markeret med *). Det koster naturligvis ikke dig ekstra. Du kan også følge med på Facebook og instagram eller tilmelde dig nyhedsbrevet. På forhånd tak!
Mere fra skønne Grækenland